H&M is één van de shopwahalla’s voor ouders met (jonge) kinderen. Leuke kleren, redelijke goede kwaliteit, en een aardig prijsje. Prima winkel (al moet je soms wel erg lang in de rij staan voor een pashokje), en leuk assortiment. Toch?!
Als ouders zou je alleen absoluut niet bij H&M.com moeten gaan shoppen. Voor ouders is online shoppen ontzettend handig. Lees: geen zeurende kinderen die niet willen passen, geen drukte, geen warmte, geen gestress, geen wachten op een pashokje, en geen kids die kwijt kunnen raken tussen de rekken.
Maar… daarmee is ook alles gezegd als je bij H&M online wilt shoppen. De leukste kleertjes worden je aangeprezen en ze zijn zo besteld. Jammer dat je verzendkosten moet betalen (want bij ‘de buren’ hoeft dat vaak niet) maar dan heb je toch wat. Zou je zeggen…
Uit eigen ervaring kunnen wij spreken dat de bezorg service van H&M ontzettend slecht is! Wanneer je besteld staat er niet een levertijd bij, er staat alleen of iets is uitverkocht of niet. Dus je zou zeggen dat als er staat ‘beschikbaar’ dat je het dan ook snel in huis hebt.
In de kleine lettertjes op de site staat dat H&M binnen 3-5 werkdagen bezorgd. Met een beetje pech dus een week later. Waar de meeste online winkels (ja zelfs kleine webshops) binnen een dag bezorgen, loopt H&M dus wat achter qua bezorgservice. Maar goed, dat kun je weten als je alle kleine letters leest.
Je betaald standaard € 4,90 voor de bezorging. Of het nou gaat om 1 shirtje of 45 shirtjes, 3 lange broeken en 5 paar schoenen. Dat is dan wel weer aardig van ze. Maar wist je wel dat je per artikel dat je terugstuurt een hele euro moet betalen?! Gratis retourneren zoals in de meeste winkels gewoon is, gaat bij H&M niet op. Goed om aan te denken, want je kan dus niet een alle shirtjes in twee maten bestellen om te kijken welke het beste past, en de andere terugsturen, want dat kost je € 1,- per artikel <— rectificatie (H&M en diverse lezers attendeerde ons op het volgende) : Je betaald maximaal € 1,- per teruggezonden pakket (dat scheelt toch alweer heel wat)
Oké, je bestelling is geplaatst. Wij bestelden 2 paar schoenen in maat 19 (zoals jullie vast wel weten is dat één van de kleinste maatjes, waar een kind ongeveer een maand, met een beetje geluk twee maanden, in kan). Na een week nog niks gekregen te hebben, worden we wat onrustig. We hebben één paar ballerina’s nodig voor de bruiloft over 3 weken. Maar met 3-5 werkdagen levertijd is dat toch ruim op tijd. Helaas helaas… H&M heeft het artikel dan misschien wel op beschikbaar gezet op de site, maar niets blijkt minder waar. Na 9 dagen wordt het eerste paar schoentjes opgestuurd. Een vriendelijk bericht erbij dat het andere artikel (de hoognodige ballerina’s) later gratis wordt verzonden. ‘U betaald hiervoor niks extra’s’. Goh wat fijn! (sarcastische modus weer uit)
Na ruim een maand krijgen wij een email met daarin de teleurstellende mededeling dat de schoentjes niet meer leverbaar blijken. De bruiloft is ondertussen allang achter de rug, en we hebben halsoverkop nog tig winkels afgestruind om juiste schoenen te vinden, omdat ‘de ballerina’s ‘ maar niet kwamen op dagen. Een belletje naar de klantenservice (hallo 0900 nummer, van € 0,08 per minuut) geeft iets meer opheldering. Helaas waren de ballerina’s toch niet meer leverbaar. Heel vervelend (vertelt de medewerker na een gesprek van ongeveer 11 minuten) maar gelukkig storten wij het geld gewoon weer terug op uw rekening. Heel fijn!
Dat we niet de enige zijn met nare ervaringen van H&M.com bleek na wat rondvragen onder andere ouders.
Justine vertelt ons over het geboorte pakje dat ze bestelde via H&M. Helaas kwam het pakje pas aan toen haar dochter al 5 weken oud was. Terugsturen kon wel hoor. Kostte haar alleen wel een extra euro. Dat pakje is dus in een doos belandt.
Ook vader Arnold kan hierover meepraten. ‘Een stoer shirt en een overhemd voor mezelf, en een gave broek voor mijn zoontje besteld. Trots als een pauw dat deze papa wel even een online bestelling plaatste. Dat deze ‘euforie’ snel plaatsmaakte voor een keiharde nederlaag was wel jammer. Overhemd en shirt kwamen binnen 4 dagen binnen (sneller dan de 5 werkdagen die H&M op de site vermeld, dat dan weer wel) maar de broek van mijn zoon kwam toen het alweer te warm was voor lange broeken. En natuurlijk paste hij hem in de winter daarna niet meer.’
Yanelley kreeg een postbode aan de deur die onder rembours de bestelling bezorgde. Ze had zelf acceptgiro als betalingsmethode gekozen, maar dat was verkeerd in het systeem gezet. Of mevrouw wel even aan de deur € 343,92 wilde betalen! Ze heeft maar gewoon de deur dicht gedaan en gewacht tot het pakket naar het postkantoor werd gebracht, zodat ze dat in ieder geval kon pinnen.
Want bij H&M kennen ze het hele IDEAL betalingssysteem niet. Je kunt wel een rekening bij H&M openen waar je 14% rente betaald. Of je kunt een maandelijks afschrift krijgen (‘administratie kosten’ van € 1,- ) of een acceptgiro bij je bestelling (ook weer die belangrijke ‘administratie kosten’ van € 1,- ). Of je moet dat magische plastic stuk hebben dat een credit card heet (ha, ook daar weer rente kosten). Fijn hoor al die service.
Onze conclusie:
Mocht je bij H&M leuke kleertjes willen shoppen, regel dan een oppas, en ga lekker naar de winkel. Met kleine kinderen die maar een paar weken in een bepaalde maat zitten, kun je beter je kleertjes gelijk in huis hebben. Of je gaat naar de concurrent waar ze gratis leveren, gratis retourneren en waar ze voor 14 uur besteld, de volgende dag leveren. Zo kun je snel en gemakkelijk wel een fijne winterjas kopen bij Winterjassen.com
Wat zijn jullie ervaringen met online bestellingen bij H&M? Zijn jullie het met ons eens?
Dit bericht bevat gesponsorde inhoud
Het duurt inderdaad irritant lang, en ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat een artikel opeens niet meer op voorraad was..
Ik heb eigenlijk geen verkeerd over online shoppen bij H&M te vertellen…Moet ik toch één ding noemen, dan is het de verzendkosten, maar regelmatig hebben ze gratis verzendkosten of 10/20% korting op het hele assortiment. De klantenservice is bij mij ook altijd vriendelijk en bij problemen komen ze snel tot een goede oplossing. En volgens mij moet je maar 1 euro betalen als je één of twee artikelen terugstuurt. Ik heb nog nooit per product 1 euro moeten betalen.
Ik ben het met je eens dat ze flink achterlopen wat service betreft. Toch blijf ik er bestellen omdat er zoveel leuks te vinden is, haha.
Ja ze leveren niet snel, maar alles wat ik bestel is er altijd en is top. Ik ben juist tevreden en neem die kosten hoor lief.
Ik heb echt alleen maar positieve ervaringen met H&M! Bij mij wordt het altijd binnen een week bezorgd, en dat iets achteraf toch niet leverbaar is heb ik nog nooit meegemaakt. Ik doe iedere maand wel een bestelling. Dus wat betreft kan ik er niet over meepraten!
Helemaal mee eens! Ik ren liever even snel in mijn uppie over de kinderafdeling wanneer daar een mogelijkheid voor is, dan dat ik online bestel.
Die euro per artikel terug betalen is iets nieuws!
Hahaha, ja ik kijk online wat ze hebben en sjees dan naar de winkel om daar ‘live’ te kopen
Fijn dat je het nog nooit heb meegemaakt. Ti’s werkelijk waar zwaar frustrerend 😉
Ik betaal bijna nooit verzendkosten bij H&M online. Ze hebben heel vaak kortingscodes, dus dat scheelt en als ik het niet goed vind breng ik het gratis retour in een winkel. Ik heb eigenlijk geen slechte ervaring met H&M online. Ik weet dat H&M vaak groot uitvalt dus daar hou ik rekening mee.
Idd klopt wat er word verteld en ze hadden een tegoed bon beloofd heb ik nog niet ontvangen. Hier miste 2 dingen van me bestelling na paar keer mailen en bellen bleek hun niet meer in de maat tehebben en andere was uit collectie hoezo vaag als je besteld en betaald heb . Kwaliteit is mooi maar online bestellen een gedoe.
Vind het inderdaad belachelijk lang duren voordat je het binnen krijgt. En de verzendkosten ook vrij hoog. Ik heb tot nu toe een vervelende ervaring mee gehad, verder altijd alles netjes en snel binnen gehad. Bestel er al vrij lang. In de winkel bij ons is het allemaal snel uitverkocht ook.
Wat jammer. Een tegoedbon die je niet krijgt is wel heel raar. Ik heb inmiddels reactie van H&M (via Facebook) dus misschien is het voor jou ook beter om via FB nog een keer contact op te nemen?
Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad, mijn bestellingen zijn er bijna altijd in 3 dagen! De verzendkosten bij forever21 zijn pas belachelijk..
Wat betaal je daar dan? (*nieuwsgierig)
Eigenlijk alleen maar goede ervaringen met hm.com maar heb nu net een bestelling geplaatst dus we gaan het meemaken!
Ik schreef jaren geleden al mijn frustraties hier over van mij af. Kwam ongeveer op zelfde neer. Veel kleding kan je ook in winkel kopen. Maar die exclusive New born collecties zijn helaas alleen online te bestellen dus word je gedwongen tot online kopen of niet kopen
weet er alles van. Zo bestelde ik eens een jeansbroek voor mn dochtertje. Er stond beschikbaar en een datum. Toen die datum was geweest kreeg ik een mail met uw bestelling word verzonden. Na 2dagen nog niks, klantenservice gebeld: uw bestelling staat klaar voor verzenden ik kreeg hem 2weken later binnen. Ze heeft het broekje 1keer aan kunnen doen en toen was het alweer te klein. Tegenwoordig bestel ik 1maat groter.
Gr
Nog nooit klachten gehad dus kan er niet over meepraten. Klantenservice altijd vriendelijk en correct. Andere webshops doen er ook lang over. En die euro die je noemt klopt ook niet. Is toch maar eentje per retourzending?
Ha succes! Hoop eerlijk waar dat je niet het zoveelste “slachtoffer” wordt
Een opsomming met mijn ervaringen:
– levering gebeurd gewoon niet aan huis. NIET
– Kiala punt duurt zelfs nog weken. Producten zijn op voorraad waarom dan zolang wachten
– bellen me voor een betaling van niet ontvangen producten.
Online bestellen heb ik opgegeven bij hun en raad het ook niemand aan.
Leuk om te lezen. Hier (Apeldoorn) hebben ze maar een hele kleine kinderafdeling. Dus via internet shoppen is wel ideaal. Ik probeer ook altijd gebruik te maken van een kortingscode voor de verzendkosten.
Ik let ook niet meer op wanneer het bezorgd gaat worden. Weet dat het bij de H&M langer duurt dan normaal.
Ben wel benieuwd wat ze op Facebook als reactie henben gegeven. Hoop ook dat ze in de toekomst sneller gaan leveren.
Ze nemen nog telefonisch contact met ons op. Ondertussen in het artikel wel een rectificatie gezet over de euro retourkosten
Ik heb al een aantal keren bij hm online besteld en heb tot nu toe altijd goeie levering gehad. Heb nog geen fouten van hm mee gemaakt en de kleding was er altijd binnen 1 week. Ook met het terug sturen heb ik goeie ervaring. Het kost idd 1 euro om alles terug te sturen maar ik bestel kleding altijd met korting waardoor ik omgerekend nooit verzendkosten hoef te betalen. Want heb altijd wel meer dan 5 euro korting. Dus die 1e euro om dingen terug te sturen vind ik dan ook geen probleem. Ik kies altijd voor de betaal optie maand factuur. Dan krijg ik na een maand de rekening per acceptgiro doe betaald moet worden. Dit vind ik een fijne optie want de kleding die ik terug gestuurd heb zijn dan altijd al in de maand factuur verrekkend. zo kan het dus ook bestellen bij hm is niet alleen maar slecht want het kan dus ook nog goed gaan! Wel heel vervelend dat het bij sommige van jullie helaas niet helemaal goed is gegaan.
Ik vind het ook weinig service maar fouten worden overal gemaakt heb laatst 2,5 weken moeten wachten op mijn bestelling bij Zara. En ik heb er minstens 4 x naar toe gebeld voor het eindelijk geregeld was en het mijn kant op kwam
Irritant het als je lang moet wachten op een bestelling… Soms zou je die super gave kleertjes het liefst direct van het computer scherm aftrekken en in de kast hangen, ipv daaagen te wachten
gewoon nooit meer kleren kopen bij H/M dan merken ze vanzelf wel dat ze minder inkomsten krijgen en dat ze het radicaal anders moeten doen zolang mensen blijven bestellen zullenb ze niks wijzigen en als je weigert te kopen bij die winkel met z,n allen dan moeten ze wel veranderingen aanpassen om hun klanten te behouden 🙂
Sinds de HM hier is verhuisd naar een grotere winkel koop ik liever daar dan op de website. Vind het vaak erg opletten op de kwaliteit. Dan shop ik liever bij Zara online. Die hebben tenminste topservice en halen het bij je thuis op wanneer je wil retouren.
Hier ook nog geen slechte ervaringen. Al ben ik t wel eens met de verzendkosten en die 1 euro. En soms duurt t wat langer idd.
Maar ik koop liever online, staat meestal meer op als dat ze in de winkels hebben.
Vorige week een super leuk setje voor mn dochtertje in de winkel gekocht. Online staat die in nog een kleur. Leuke jurk online gezien, maar in de winkels nergens te krijgen. Tijdje terug haarbanden besteld en die wou ik even zien, toen zei de verkoopster nee hoor wij verkopen geen losse haarbanden. Nu sinds een maand hangen ze in de winkel.
En dan is het ook nog zo dat H&M dingen doet die niet mogen. Het MAG een consument geen geld kosten om een product te kopen, te bekijken en te retourneren. H&M mag geen geld vragen voor het retourneren en als je je hele bestelling terugstuurt, moeten ze het volledige bedrag – dus ínclusief verzendkosten – naar je terugstorten. Maar goed, zolang niet iedereen daarvan op de hoogte is, kunnen ze het altijd proberen natuurlijk :’)
Weet je wat ik ook zo irritant vind? Dat je op afstand al een fantastisch shirtje ziet hangen, je je al helemaal voor kunt stellen hoe ontzettend schattig je kleintje er uit zal zien wanneer ze hem draagt, je he-le-maal verliefd bent geworden terwijl je naar het kledingrek toe liep, en dat je hem dan van het rek pakt en er aan hetzelfde hangertje nog een tweede, gruwelijk lelijk, shirt blijkt te hangen. Waar je uiteraard óók voor betaalt. Da’s dan wel weer een voordeel van online shoppen bij H&M; dan zie je dat afschuwelijke tweede shirt tenminste direct naast het leuke shirt op de foto staan.
Ik heb onlangs ook de Zara ontdekt. Altijd gedacht dat dat zo’n dure winkel was, maar daar blijken ze dus ook (leuke!) shirtjes van €5 te hebben.. 😀
Ik ben ook met online bestellen bij H&M gestopt. Een paar bestellingen werden veel te laat geleverd. Maar de maat was vol toen je ook geen geld, maar een tegoedbon terug kreeg in de winkel.
Met de strekking van je artikel ben ik het dus eens, maar ik heb met wel gestoord aan het aantal grammaticale fouten. Het is ‘jij betaalt’, met een t dus.
HAhahahaa, soms is er de druppel die de emmer doet overlopen hè?
soortgelijke ervaringen: lange duur van levering (dat is niet waarom je iets juist online bestelt!), als je niet het volledige bedrag op tijd hebt betaald en zelfs niet hoefde te betalen agv retourneren eerdere bestelling, moet je bij je volgende bestelling aan de deur contant betalen wat je natuurlijk niet verwacht en mij in ieder gevcal overviel.
Heel veel artikelen hebben ze niet in de echte winkel en daarom ga ik online shoppen. Maar op deze manier geeft het ongemak.
€ 0,08 ct per minuut is echter niet zo belachelijk veel geld. Moet je al 13 minuten bellen om een hele cent kwijt te zijn!
Haha, je hebt gelijk. Het is natuurlijk 0,08 euro per minuut. Ik zal het zo gelijk even voor je aanpassen, voor je een lang gesprek met de H&M aangaat, in de veronderstelling dat je toch maar één cent kwijt zult zijn 😉
Er is maar één ding wat ik vervelend vind, en dat zijn de soms grote prijsverschillen tussen winkel en webshop. Je koopt iets in de winkel, en dan is het online ineens de helft goedkoper.